معایب دادن حق طلاق به زن چیست؟

معایب دادن حق طلاق به زن چیست؟

معایب دادن حق طلاق به زن چیست؟: ازدواج یکی از مهم ترین سنت های زندگی می باشد و در اسلام به عنوان مکمل دین ذکر شده است.

زوجین قبل از عقد نکاح دائم باید در مورد مسائل مهم و شروط ضمن عقد صحبت کنند و به توافق دو جانبه برسند. هر چقدر که دو طرف دارای توافق نظر باشند بیشتر سازگار هستند و به راحتی شروط همدیگر را درک می کنند.

امروزه با شروط ضمن عقد و حق طلاق بسیار آشنا شدیم و خیلی از زنان و یا دختران جوان هستند که خواستار حق طلاق هستند. عده ایی هم از دختران جوان هستند که شرط حق طلاق از مهم ترین شروط ازدواج آن ها هستند. دادن حق طلاق به زنان دارای مزایای زیادی می باشد، اما در کنار مزایای آن معایبی موجود می باشد که در این مقاله اقدام به بررسی آن ها می کنیم.

در ادامه می خواهیم راجع به حق طلاق و معایب دادن حق طلاق به زنان صحبت کنیم.

مشاوره حقوقی خانواده

حق طلاق چیست؟

دادن حق طلاق به زن باعث می شود که زن هر وقت که دچار مشکلات جدی در زندگی مشترک شد، دیگر قادر به سازگاری و یا ادامه دادن زندگی مشترک با شوهر نباشد، می تواند اقدام کند و بدون هیچ درد سری طلاق بگیرد.

وکالت در طلاق و داشتن حق طلاق:

وکالت در طلاق و داشتن حق طلاق:

برای داشتن حق طلاق زنان می توانند در دو زمان اقدام به گرفتن حق طلاق و وکالت طلاق کنند.

در وهله اول: زنان می توانند حق طلاق و وکالت در طلاق را در زمان عقد به عنوان یکی از شروط ضمن عقد در سند ازدواج ذکر کنند.

زنان بعد از ازدواج می توانند از طریق دفاتر اسناد رسمی اقدام کند و در صورت توافق طرفین این وکالت را بگیرند و امروزه عده ای هستند که بر اثر بخشش مهریه خود حق طلاق را می گیرند.

طبق قوانین و مقرارت کشور ایران حق طلاق در نزد مرد و یا شوهر است و مرد می تواند اقدام به طلاق کند، اما زن در شرایط خاص و یا در صورت ذکر در عقد نامه خود و شروط ذکر شده در عقد می‌ تواند حق طلاق بگیرد.

طبق قانون مدنی و ماده ،۱۱۳۳ زنان در شرایط خاص همچون: عسر و حرج از دادگاه تقاضا جدایی و طلاق کند و دادگاه به آن ها حکم طلاق می دهد و یا از شوهر وکالت حق طلاق می گیرند و اقدام به جدایی کنند‌.

مشاوره حقوقی حق طلاق

فسخ نکاح چیست و چه تفاوتی با طلاق دارد؟

مشاوره حقوقی

مشاوره حقوقی طلاق

وکیل دادگستری

معایب دادن حق طلاق و وکالت طلاق به زنان

  • از نظر روان شناسان و کارشناسان معروف زنان و دختران دارای روحیه لطیف و زود رنجی هستند به همین دلیل ممکن است که بعضی از مشکلات از دید آن ها بسیار گسترده تر باشد و یا در مواقعی که خیلی عصبانی هستند ممکن است که از این حق خود به درستی استفاده نکنند و دچار اشتباه شوند. البته این دیدگاه و نظریه به صورت صد در صدی قابل تایید و یا رد نیست و انسان موجودی پیچیده ای است و نمی توان به صورت قطع و صد در صدی این نظریه روانشناسان را در نظر گرفت.
  • عده ای از زنان از این حق سوء استفاده می کنند و به عنوان یک تهدید بر علیه شوهران خود استفاده می کنند.
  • گروهی از زنان هستند که به دلیل داشتن حق طلاق و وکالت طلاق رفتار های نا درست و غیر پسند از خود نشان می دهند و معتقد هستند که با داشتن این حق می توانند هر کاری کنند و شوهر خود را اذیت کنند.
  • گروهی از زنان هستند که داشتن حق طلاق را سلب اختیار طلاق را از شوهران می دانند و فکر می کنند که آن ها می توانند هر وقت که خواستند و قادر به درک شرایط موقت نبودند از این حق استفاده کنند و زندگی مشترک خود را به پایان برسانند.

شرایط و ملزومات حق طلاق برای زن

تمام معایبی دادن حق طلاق که در بالا ذکر شدند به صورت نظریه هستند و هیچ نظریه ای به صورت صد در صدی اثبات نشده است و تعداد بسیاری از زنان هستند که حق طلاق را دارند و بهترین زندگی را دارند تجربه می کنند و هیچ سوء استفاده ای از این حق علیه شوهر و یا زندگی مشترک خود نکردند.

در زمانی که حق طلاق به زنان دادن می شود زنان باید زندگی خود را به بهترین نحو بچرخانند و به صورت مهربانه به شوهر و فرزندان خود رسیدگی کنند و هیچ گونه سوء استفاده ای از این حق علیه زندگی شخصی شوهر و یا زندگی مشترک خود نکنند.

به دلیل این موارد و معایبی که ذکر شدند حق طلاق با شوهر است و مردان به علت روحیه سختی که دارند و ویژگی خویشتن داری خود می توانند به راحتی با مشکلات سازگاری داشته باشند و درست تر تصمیم بگیرند و کم تر اقدام به جدایی و طلاق کنند.

امروزه داشتن حق طلاق در تعدادی قابل توجهی خانواده ها رایج شده است و در بین خانم ها و دختران دم بخت این امر بسیار قابل قبول و پسندیده است. این امر در بین بسیاری از مردم ایران و بزرگان، امر نا پسندیده ای و غیر قابل قبولی می باشد و می گویند که این امر باعث ایجاد اختلافات و مشکلات جدی در زندگی زنا شویی و زندگی مشترک زوجین می شود و باعث سلب آرامش و زندگی عادی زوجین می شود و در افزایش نا سازگاری ها در بین اشخاص بسیار موثر می باشد.

مشاوره حقوقی حق طلاق

مشاوره حقوقی حق طلاق

در ایران به علت قوانین و مقرارت حاکم که توسط مردان بررسی و تصویب شدند تعداد بسیاری از حقوق به نفع آقایان است اما امروزه عده ای از کارشناسان و مردم هستند که خواستار برابری در بین آقایان و خانم ها هستند به همین دلیل این امر بسیار بیشتر از قدیم رایج شده است.

دادن حق طلاق به زنان و یا مردان دلیل بد اخلاقی و سوء استفاده از همدیگر نیستند و یا به عنوان یک سند موجه همدیگر را تهدید کنند. در شرایطی که هم از لحاظ قانونی هم شرعی سازگاری موجود نداشته باشد و شرایط خاص هستند، استفاده از این وکالت و حق بسیار امر خوب و پسنده ای می باشد.

بعضی اوقات جدا کردن زوجین نا سازگار از همدیگر باعث اعطای آرامش و زندگی خوب به آن ها می شود. طلاق از نظر اسلام امر پسنده ای نمی باشد اما توسط اسلام این امر نیز ذکر شده است که در گاهی اوقات بهترین راه حل برای اشخاص طلاق و جدایی انها از یک دیگر می باشد.

مشاوره طلاق

وکیل حقوقی طلاق توافقی

سئو سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *