نمونه دادخواست کارگر و کارفرما

دادخواست مطالبه حقوق و مزایا و خسارت بدنی

نمونه دادخواست کارگر و کارفرما، دادخواست مطالبه حقوق و مزایا و خسارت بدنی

سازمان کار و امور اجتماعی استان تهران

اداره کار و امور اجتماعی ………………………..

دادخــواست

خواهان نام و نام خانوادگی:…. نام پدر:….. سال تولد:…
کد ملی: شماره شناسنامه: میزان تحصیلات:
جنس:   c مرد  c زن تأهل: c مجرد  c متأهل تعداد فرزندان:
عنوان شغل: فروشنده ابزار و یراق دستمزد روزانه: سابقه کار:
کد کارگاه: کد بیمه شده: تاریخ اخراج:
نوع قرارداد:  c دائم  c  موقت  c کار معین   c کارآموزی
اقامتگاه و تلفن تماس:
نماینده خواهان نام و نام خانوادگی:                                            نام پدر:                                         سال تولد:

نشانی:

خوانده نام کارگاه:          یراق استیل                   نام و نام خانوادگی کارفرما:     اکبر    .ر

فعالیت اصلی کارگاه:      فروشگاه یراق آلات               تعداد کارگران کارگاه:    c زیر ده نفر       c ده نفر به بالا

نشانی کارگاه:   بلوار دلاوران بین چهار راه اول و دوم                                                                                                        شماره تلفن کارگاه:

خواسته c  بازگشت به کار   c  حقوق و مزایا  c  عیدی و پاداش   c  حقوق مرخصی استفاده نشده  c  افزایش دستمزد   c  سنوات خدمت   c  طرح طبقه بندی  c  بن کارگری  c  فوق العاده اضافه کاری   c  سایر
شرح دادخواست:

 

اعضای محترم هیات

 

با سلام

 

اینجانب خواهان نامبرده بالا می باشم و دارای مدارک فنی و مهارت می باشم که مدارک آن به پیوست تقدیم گردیده است.  مدت ۶ سال است که در مغازه ابزار و یراق فروشی با مشخصات مذکور ، به عنوان کارگر مشغول به کار می باشم. اخیرا در محیط کار دچار یک حادثه شده و سلامت پای خود را از دست داده ام به نحوی که از  توانایی راه رفتن طبیعی برخوردار نیستم .

شرح موضوع به این صورت است که در کارگاه مشغول کار با بالابر بودیم که برق قطع شده و بالابر متوقف شد . من در داخل  کاسه بالابر به چیدن بار در آن مشغول بودم که ناگهان بالابر از حالت ثابت خارج و سقوط کرد و پای من دچار شکستگی شد. بعد از این موضوع من به بیمارستان منتقل شدم در حالی که بیمه هم نداشتم و کارفرما بعد از این حادثه بود که به فکر بیمه کردن من افتاد . پس از گذراندن مدتی در دوره نقاهت و بهبود نسبی حالم، مجددا به محل کار خود بازگشتم در حالی که توانایی راه رفتن به طور طبیعی را از دست داده بودم و کارایی سابق را نداشتم پس از چند روز تقاضای مرخصی سه روزه ای برای مراسم تدفین عمویم نمودم و پس از اتمام مرخصی در تاریخ ۲۹/۱/۹۵ کارفرما با من تماس گرفته و گفتند که دیگر به وجود شما نیازی

 

 

 

 

نیست و سر کار حاضر نشو.

همچنین مدتی قبل از اخراجم در کارگاه به اصرار کارفرما برای تمیز کردن شیشه بر روی یک چهارپایه غیر ایمن و بدون اطمینان کامل رفتم در اثر سقوط روی زمین سرم با زمین برخورد کرد و به دلیل ضربه ای که به فکم وارد شد دو دندانم دچار شکستگی شد و قفسه سینه ام آسیب جدی دید این در حالی است که من به کار فرما تاکید کردم که انجام این عمل بدون موارد ایمنی بسیار خطرناک است ولی ایشان با اصرار و زورگویی مرا وادار به انجام آن عمل نمودند که منجر به به بروز این حادثه گردید

نهایتا در وضعی که هستم از توانایی کارکردن برخوردار نبوده و از کار افتاده شده ام و کارفرما نیز از ادامه کار من ممانعت کرده است در حالی که برای اتفاقاتی که برایم افتاده است هیچ خسارتی دریافت نکرده ام و مخارج بیماری حاصل از حادثه در محل کار را نیز هم اکنون خودم پرداخت می کنم .

لذا از آن هیات محترم تقاضا دارم نسبت به تعیین خسارت و الزام خوانده به پرداخت خسارت بدنی وارد شده به من حکم لازم صادر فرمایند .

امضا یا اثر انگشت
در صورت ضرورت توضیح بیشتر پشت کارت درج شود

 

دعاوی بیمه

 دعاوی ثبت احوال

بهترین وکیل حقوقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *